dimarts, 17 de novembre de 2009

Indrets del barri (I)

Als meus arxius fotogràfics tinc una petita col·lecció sobre el barri. M'hi vaig dedicar un dissabte de gener d'enguany. No és la sèrie de fotografies que més m'agrada de les que tinc (aquell dia no éra el meu dia, sembla ésser), però sempre n'hi ha que se'n poden salvar.

Heus aquí una petita mostra. N'hi haurà més, de les velles i de noves que en vagi fent; aquesta entrada -segons espero- serà la primera d'unes quantes.



La plaça del Congrés Eucarístic, l'espai més gran del barri (que serà aviat superat per la superfície alliberada del canòdrom i veritable fòrum i àgora del Congrés-Indians



El campanar de l'església parroquial de Sant Pius X (patró del barri), un veritable pal major, tota una senyal d'indentitat



Les obres del canòdrom (estat el mes de gener de 2009). Un equipament, futur centre d'art, que posarà el barri en el mapa dels aconteixements de la ciutat... i qui sap si més enllà



La Torre Rosa, avui una cocteleria (molt recomanable, per cert), constitueix un probable vestigi d'una època fundacional del barri -no provada- a càrrec d'«indians» procedents de Cuba en començar el segle XX



Edifici de l'antic casal de barri, al carrer de les Acàcies. Exagero quan l'anomeno
«el búnker»?

Properament, més racons.

Nota: totes aquestes fotografies es divulguen sota una llicència Creative Commons by-nc-sa. Les podeu copiar i divulgar lliurement, però heu de fer sempre esment de l'autor (jo) i d'aquest bloc, no podeu fer-ne ús comercial i, si en feu una obra derivada, l'heu de posar sota la mateixa llicència (ens hem d'acostumar a compartir, xicots)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Compte amb el que dius. Critica tot allò que vulguis (incloent-me a mi, si cal), però els insults i les grolleries, deixa-les a la taverna. Em sabria greu fer-ho, però si no respectes les persones, hauré d'esborrar el teu comentari. De ben segur que no caldrà, veritat?