dimecres, 20 de gener de 2010

Arbres i elegància

L'altre dia, durant la sessió del Consell de Barri. hi va haber un veí que es va queixar de què els arbres que s'havien plantat al seu carrer -de recent reurbanització- eren caducifolis i es lamentava de què no s'haguessin plantat arbres com ara la magnòlia. Un altre veí li va contestar que els arbres de fulla perenne tenen l'inconvenient de que donen ombra també quan cal el sol, com ara a l'hivern.

M'agrada molt la magnòlia. La veig cada dia quan vaig a treballar, que recorro a peu tot el carrer Gran de Gràcia, en el què hi ha aquest arbre. La veritat és que sí, que és un arbre tupid que no deixa passar massa el sol, però també és veritat que es un arbre relativament petit, poc agressiu, per tant (no invaeix les façanes en els carrers estrets, com sí ho fa l'acàcia, per exemple) i, per tant, no cal que les podes el deformin. Si la vorera és prou ampla, com que la magnòlia no és un arbre gaire gran, deixa prou espai per al sol i per tant, sigui l'època de l'any que sigui, permet que el vianant esculli (a reserva, és clar, de l'orientació del sol a cada moment) si vol caminar al sol o per l'ombra.

Té raó, en canvi, el veí discrepant quan les voreres i el carrer són estrets. Aleshores és veritat que la magnòlia no deixa pas als raigs solars. Tot i així, trobo que és un arbre elegant, discret i que constribueix a omplir de volum el camp visual.

Fa uns dies, vaig estar passejant pels voltants de la plaça Maragall, fent temps a l'espera de que obrissin un establiment en el que hi havia de fer unes gestions i vaig anar a petar al passatge d'Artemis, un carreret en el què no m'hi havia fixat mai, ja ubicat al barri de Navas i que vaig trobar encantador i -torno a repetir l'adjectiu- elegant. Elegant per la seva arquitectura que el fa acollidor i atractiu; elegant pels seus fanals, en perfecte sintonia amb l'arquitectura; i elegant per les magnòlies, tot i què, essent un carrer estret de voreres i de calçada, els arbres formen un túnel vegetal que sembla que a l'hivern no ve de gust. Doncs, mira, a mi em continua agradant. Mireu les fotografies. O aneu-hi en persona, és aquí mateix:


Ver mapa más grande

Ep, Ajuntament! El carrer de les Acàcies no podria canviar de nom i dir-se -amb bon motiu- carrer de les Magnòlies?



 

Nota: totes aquestes fotografies es divulguen sota una llicència Creative Commons by-nc-sa. Les podeu copiar i divulgar lliurement, però heu de fer sempre esment de l'autor (jo) i d'aquest bloc, no podeu fer-ne ús comercial i, si en feu una obra derivada, l'heu de posar sota la mateixa llicència (ens hem d'acostumar a compartir, xicots)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Compte amb el que dius. Critica tot allò que vulguis (incloent-me a mi, si cal), però els insults i les grolleries, deixa-les a la taverna. Em sabria greu fer-ho, però si no respectes les persones, hauré d'esborrar el teu comentari. De ben segur que no caldrà, veritat?