diumenge, 3 de gener de 2010

Indrets del barri (III)

Un cop superats els efectes de les farres de la nit de Sant Silvestre i del dia de Cap d'Any, vaig agafar la càmera i m'hi vaig llançar al carrer en plan Tribulete, tot aprofitant un dia de sol d'aquells que fan que les fotografies llueixin com a postals.

Us vaig dir que fotografiaria obres pendents de començar i obres que ja haurien d'haver acabat -a banda de les que vaig posar de manifest dies enrere- i, la veritat, fins on m'arriba la memòria no n'he trobat cap de les primeres. Sí, malauradament, de les segones. La trista representació de les obres inacabades em toca de prop, són les de l'ascensor i nova escala del Pas de Sant Tarsici, que uneix el carrer de Felip II amb el d'Alexandre Galí a l'alçada del naixement del carrer de les Acàcies. Les escales i l'ascensor serviran per salvar el desnivell entre els dos carrers.


Les escales -antigues- i el sot de l'ascensor


Una altra vista de les obres. No valoreu el desordre dels estris: dos dies abans de fer-se la fotografia, la ciutat va patir una ventada molt forta


Panoràmica general del Pas de Sant Tarsici, tal com està ara mateix

Vaig trobar una obra acabada (aquesta no em constaba com a tal i em va alegrar molt constatar que sí s'havia acabat) i és el carrer Vèlia. Nois, us han deixat un veritable bulevard, no us queixareu, eh? Quin goig que fa!


I més goig que farà quan d'aquí a uns anys -esperem que pocs- els arbres hagin crescut

Altra obra que va fent, però lluny de culminar: la reurbanització de les antigues pistes del carrer de Vèlia, de l'interior de l'illa Vèlia, Riera d'Horta, Pardo i Ignasi Ros. S'ha de dir, no obstant, que aquest projecte va resultar polèmic i va dur un cert enrenou que no sé si encara dura (no em sorprendria que fós així).


Obres a les antigues pistes Vèlia. Foto difícil i forçosament parcial: l'accés -com és normal- éra tancat i vaig haver de fotografiar des de la valla de protecció. No vaig trobar veïns que s'avinguessin a donar-me accés, des de casa seva o des d'algun punt comú de la finca, a una millor panoràmica de conjunt

I ja que voltava per aquells indrets, no vaig resistir la temptació de fer més fotografies de l'equipament que, un cop en funcionament, posarà el nostre barri en un lloc prou important del mapa cultural de la ciutat: el Canòdrom. L'interès arquitectònic fa que la possibilitat de veure'l ara despullat s'hagi d'aprofitar, però, a més, tampoc vull quedar-me curt fent unes fotografies que, amb el transcurs dels anys -de molts anys, sens dubte- seran probablement històriques.


Aspecte general de l'edifici i parcial de la pista de jogging o footing o com refonoll li diguin


Una molt interessant panoràmica general del solar de l'antiga pista de curses canines i de l'estat actual de les obres

Un detall de l'estructura l'edifici

Doncs, au, ja n'hi ha prou per avui.

En propers dies (i setmanes, i mesos) deixaré la fotografia massiva i començaré a cercar petits detalls, com si fossin canapés, de coses mig amagades que hi pugui haver. No en tic cap present, però segur que n'hi ha. Ja les aniré cercant. Naturalment, si en coneixeu alguna -especialment de tipus arquitectònic o històric-, us agraïré molt un oportú xiuxiueig a l'orella.

Aquí hi seguirem.

Nota: totes aquestes fotografies es divulguen sota una llicència Creative Commons by-nc-sa. Les podeu copiar i divulgar lliurement, però heu de fer sempre esment de l'autor (jo) i d'aquest bloc, no podeu fer-ne ús comercial i, si en feu una obra derivada, l'heu de posar sota la mateixa llicència (ens hem d'acostumar a compartir, xicots)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Compte amb el que dius. Critica tot allò que vulguis (incloent-me a mi, si cal), però els insults i les grolleries, deixa-les a la taverna. Em sabria greu fer-ho, però si no respectes les persones, hauré d'esborrar el teu comentari. De ben segur que no caldrà, veritat?