dissabte, 21 de febrer de 2015

Rua de Carnestoltes al barri

El proppassat dissabte 14, va tenir lloc la tradicional Rua del barri del Congrés i dels Indians, amb un recorregut diferent d'altres anys que, la veritat, a mí no em va agradar gaire. Em van comentar que alguns sectors del barri es van queixar de què pels seus carrers mai no passen els nostres events i se'ls va voler donar satisfacció. Celebraré que estiguin contents, és clar, però potser s'hauria de pensar que el barri és un tot i que no podem estar mirant si les coses passen o no al nostre xiringuito. Un barri, com un poble, com una ciutat, té uns llocs cèntrics que són una mena d'àgores, que constitueixen els punts de trobada que, una mica l'urbanisme i una mica nosaltres, hem establert. Tampoc gairebé mai passa res pel carrer de les Cacàcies i no em queixo: si passa per Manigua, si passa per Felip II i, sobretot, si passa per la plaça del Congrés, que és el nostre fòrum per excel·lència, jo ja en tinc prou.

Dit això, la comitiva del Carnestoltes ha estat enguany nombrosa i alegre. Una mica pobreta en disfreses, trobo (sembla que cada any baixa una mica el to d'aquest aspecte), potser per allò de què costen diners i la gent no està per fer massa despesa o bé perquè la crisi, d'alguna manera, ens treu l'humor i les ganes de fer una mica l'indi. Permeteu-me aquest comentari tot i que jo soc una mica capitán araña, ja que no em disfresso mai. També s'ha de dir que el dia no acompanyava; no feia massa fred (altres anys s'ha hagut de ser ben valent per sortir a fer la rua) però el cel no lluïa. Bé, el que és veritablement important és que, de tant en tant, els veïns del barri, coneguts o no, anem fent coses en comú.

Aquí teniu una mostra de les fotografies que he fet. N'hi ha unes poques més a l'àlbum de Google+, no gaires, perquè encara vaig una mica tocat per la meva lessió de l'agost, em costa dur l'equip réflex i he utilitzat la càmera de butxaca, que no m'agrada gaire (la tinc per tal de dur-ne una sempre a sobre que permeti fotografies millors que les del mòbil) i no em fa patxoca fer reportatges amb ella.


La propera parada hauria de ser el diumenge de Rams, però aquesta celebració cada cop té menys parròquia (mai més ben dit) i no llueix gaire. Però no massa lluny hi seran les festes de primavera i després, atenció, la Mostra d'entitats i comerç del barri. D'aquesta em vaig perdre l'èxit inaugural de l'any passat per causes de força major, però en aquesta d'enguany penso ésser-hi sí o sí.

Ens anem veient, doncs...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Compte amb el que dius. Critica tot allò que vulguis (incloent-me a mi, si cal), però els insults i les grolleries, deixa-les a la taverna. Em sabria greu fer-ho, però si no respectes les persones, hauré d'esborrar el teu comentari. De ben segur que no caldrà, veritat?