dimecres, 6 de maig de 2015

El gra maligne

D'aquí a un mes, data per data, se celebrarà la segona mostra de Comerç i d'Entitats del barri del Congrés-Indians, una mostra molt prometedora, atès que la primera va ser tot un èxit. I cada cop que ho recordo, em planyo més de no haver-ne pogut veure-la més que ja en les seves acaballes.

Per a mi és un mes molt difícil i enguany he demanat favors i sacrificis per tal que ningú m'assenyali actes ni trobades per al 6 de juny i poder ser-hi allí des del primer moment i gaudir d'una festa que espero sigui encara millor que la inaugural i compensi així aquella meva absència que tant he lamentat.

Però en aquella primera vegada va haver un gra, una ombra que va enterbolir aquell èxit. Jo ho vaig saber després, és clar, però va arribar a sortir - de boca de l'Enric Fernández-Velilla- al Consell de Districte. Aquella diada, va haver un convidat de pedra, una entitat que no pertany al nostre barri ni per orígens ni per presència i que va ser convidada, segons l'excusa de mal pagador que es va donar, per la seva rellevància. La seva rellevància, en tot cas, en un conflicte que està dividint els ciutadans. I, és clar, només va ésser rellevant una part del conflicte. L'altra no.

D'això se n'hi diu sectarisme. O tots o ningú. I tractant-se de la política -inclús diria d'un aspecte tan brut de la política-, jo diria que millor ningú.

La Mostra d'entitats i comerç del nostre barri ha d'ésser això: comerciants i entitats del món del lleure, de la cultura, de l'economia social, de la dinamització veïnal... i tots del nostre barri. Qui no hi estigui inclòs en aquests àmbits no n'hauria de tenir lloc aquest dia.

M'indignaria molt veure que el gra s'hi instal·la de nou com una crosta indesitjable i il·legítima. I més si, a sobre, és gra únic.

M'indignaria i ho sentiria, perquè, el que és jo, des d'aquell moment deixaria córrer la mostra i me n'aniria. Probablement per sempre.

Imatge de Renée Gordon Foods and Drug Administration en el domini públic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Compte amb el que dius. Critica tot allò que vulguis (incloent-me a mi, si cal), però els insults i les grolleries, deixa-les a la taverna. Em sabria greu fer-ho, però si no respectes les persones, hauré d'esborrar el teu comentari. De ben segur que no caldrà, veritat?